Alimentaţie sănătoasă pentru intestine

Alimentaţie sănătoasăÎn zilele noastre este un fapt clar dovedit că buna funcționare a sistemului intestinal este direct influenţată de compoziţia alimentelor consumate. Se poate spune că sistemul digestiv este centrul organismului, iar de preluarea substanțelor nutritive din alimente depinde nu numai supravieţuirea, ci și calitatea vieţii noastre. Preferați fast-food-urile și alimentele prea grase, lipsite de fibre? Produsele prelucrate din carne şi cereale, ouă sau brânzeturi? Dacă da, organismul Dvs. suferă de lipsa de fibre. Fibrele sunt vitale pentru un intestin sănătos, deoarece alimentele conțin nu numai substanțe nutritive, ci datorită fibrelor din ele, conțin și materiile de bază necesare pentru stimularea peristaltismului și pentru funcționarea musculaturii intestinale. Astfel se accelerează prelucrarea în intestine a alimentelor digerate şi în acelaşi timp, substanţele inutile, nocive sunt excretaţi mai repede şi părăsesc organismul. Fibrele pot fi găsite în legume păstăioase (fasole, fasole mare, mazăre, fasole soia, năut), în cereale integrale (ovăz, grâu, orz, secară, alac), în orezul natural, în hrișcă, în legume, în semințe de in etc. În cazul în care consumăm cantităţi suficient de mari de legume – praz, usturoi, ceapă roșie, anghinare – starea sistemului intestinal se poate îmbunătăți, deoarece acestea au efect “prebiotic” asupra intestinelor. Acest lucru înseamnă că ajută sistemul intestinal în producerea propriilor bacterii sănătoase, facilitând și creşterea lor, care este de asemenea foarte importantă în ceea ce priveşte menţinerea stării de sănătate a intestinelor.

Dacă consumăm frecvent alimente fără fibre atunci fibrele necesare organismului trebuie să fie completate sub forma de suplimente alimentare, în scopul menținerii sănătății intestinelor, pentru ca aceștia să-și îndeplinească în mod corespunzător funcțiile. Fibra Clean Inside este un supliment alimentar excelent, care constituie una dintre elementele programului Clean Inside. Aceasta conține Psyllium (cea mai bogată sursă naturală de fibre), şi extracte din 15 tipuri de plante medicinale cu fibre solubile și nesolubile. Prin consumul regulat al acestuia:

  • obținem funcționarea optimă a sistemului digestiv, în special a intestinului subţire
  • stimulăm procesul natural a eliminării scaunului
  • prevenim diferitele boli intestinale

Varză acră – un remediu natural pentru intestine

Toată lumea o cunoaște, de fapt, mulţi oameni o și consumă, dar puțini cunosc proprietăţile sale de vindecare. Conține toată gama de vitamine beta-caroten – A, C, B, E şi provitamina K, dar conține și o mulţime de minerale diferite: potasiu, calciu, fosfor, fier, zinc şi magneziu, precum și oligoelemente, dintre care cel mai important este sulful. În plus, varza acră este bogată în fitochimicale antibiotice și anti-tumorale. Pe lângă acestea mai conţine și întreaga gamă de enzime vitale şi aminoacizi cu conținut de ulei cu sulf și de muştar.

Dacă doriți să citiți articole referitoare la acest subiect, faceți clic pe cuvintele cheie: Constipaţie | Detoxifiere | Diaree

Este vorba însă în primul rând de varza obținută fără sterilizare sau alte procese de tratare termică, deoarece numai în această stare poate păstra, în afară de celelalte elemente nutritive, nutrienţii cu descompunere termică, cum ar fi vitamina C, bacteriile utile – probioticele sau enzimele. Aceste enzime vii au un efect similar cu cel al enzimelor pancreasului, importante pentru digestie. Prin urmare, consumul zilnic de varză acră poate ajuta foarte eficient persoanele cu activitate scăzută a pancreasului, cum ar fi cazul diabeticilor, în vederea menţinerii glicemiei.

Cea mai valoroasă componentă a varzei acre este acidul lactic. Datorită interacțiunii cu grupa de vitamine B regenerează mucoasa intestinală deteriorată. Facilitează în mod direct și digestia prin compensarea deficitului de producție a acidului clorhidric.
Zeama de varză acră:

  • Aceasta conţine probiotice fcare împiedică înmulțirea bacteriilor patogene și de putrefacție în intestine și are efecte foarte pozitive asupra funcţionării bilei – reducând astfel nivelul colesterolului din sânge
  • stimulează funcționarea intestinului şi excreţia substanţelor toxice
  • sprijină metabolismul
  • are efect diuretic , ceea ce permite îndepărtarea rapidă a substanțelor în exces din organism
  • ajută în cazul constipaţiei cronice şi a diverticulozei. 1 dl de zeamă de varză acră proaspătă de 3-4 ori pe zi se utilizează și în cadrul curei suplimentare, ca un remediu pentru diverse boli ale sistemului digestiv, cum ar fi inflamaţia sau iritabilitatea colonului, fermentaţia bacteriană nedorită, sau alte tulburări ale sistemului digestiv.

Varza acră contribuie la îmbunătățirea sănătății intestinale, printre altele și deoarece conţine cantităţi mari de fibre de celuloză, care:

  • îmbunătățesc permeabilitatea intestinală,
  • facilitează eliminarea regulată, și previn astfel constipația.

Pătlagina– sursă excepțională de fibre

Alimentele consumate zilnic nu conţin întotdeauna o cantitate suficientă de fibre, astfel uneori este necesară suplimentarea acestora. Desigur, este cel mai bine să alegem cea mai bogată sursă naturală de fibre, iar aceasta este psyllium. Cum se obține? Prin curățarea seminței pătlaginei. Amestecat cu lichid, acesta începe să se umfle, și își poate crește volumul cu 40 ori față de volumul inițial. Ne putem convinge că Fibra este o sursă de fibre la fel de ușor solubilă ca și fibrele din anumite cereale (ovăz, orz). Cu toate acestea, există unele diferenţe între ele, şi anume faptul că psyllium are un conţinut semnificativ mai mare de fibre, decât fulgii de ovăz, de exemplu.

Utilizarea regulată de psyllium optimizează funcționarea sistemului digestiv, şi în special a colonului și a intestinului subţire. Fibra poate reține cantităţi mari de apă, contribuind astfel la creşterea volumului intestinal, iar acest lucru stimulează tranzitul intestinal. La pregătirea de psyllium, este important să urmaţi instrucţiunile: presărati o lingură în 200 ml de lichid (poate fi lapte, apă, suc de fructe). Dar se poate amesteca și cu iaurt sau zer. Se amestecă rapid şi se bea imediat. După acesta bem imediat încă 250 ml de apă. Este într-adevăr foarte important să respectăm regulile consumului de apă!

Bacteriile intestinale nu se modifică semnificativ pe parcursul vieţii

La naştere, tractul nostru gastro-intestinal este încă steril. Bacteriile pătrund treptat, întâi la alăptare, şi mai târziu prin contactul cu mediul înconjurător şi consumarea alimentelor.

Cu toate acestea, în timpul vieţii componenţa florei intestinale variază într-un mod caracteristic. La persoanele mai în vârstă se reduce în mod semnificativ cantitatea bacteriilor benefice (de exemplu, bifidobacteriile ), sau în unele cazuri acestea dispar complet. Pe de altă parte, creşte cantitatea bacteriilor dăunătoare, cum ar fi lactobacteriile, enterococul, entero-bacteriile şi clostridiile. Ca rezultat al acestui proces, bacteriile patogene devin dominante în intestin şi se răspândesc în organism substanțele toxice. Ca urmare, creşte semnificativ probabilitatea apariției multor boli: tulburări hepatice, boli inflamatorii intestinale (boala Crohn și colita ulceroasă), în special cancerul de colon, sindromul colonului iritabil(SCI) sau gastroenterita (inflamaţia stomacului şi a intestinului subtire).

Probiotice – bacteriile benefice

Este foarte necesar ca aceste bacterii “bune” să fie prezente în număr mare în intestine. Dacă este așa, atunci sistemul digestiv şi de nutriţie funcționează într-un mod optim. Aceste bacterii au datoria de a descompune acele componente din alimente, care nu sunt descompuse în intestinul subțire. Acestea includ de exemplu zahărurile complexe – oligozaharide, proteine, amidonul rezistent (la digestie) şi polizaharidele neamidonoase, şi anume fibra etc.

Este cunoscut faptul că în colonul unui adult ajung zilnic circa 60 – 80 g de alimente. În partea anterioară a colonului alimentele se descompun în acizi lactici și acizi grași, precum și în acizi cu lanţ scurt (acid acetic, acid propionic, acid butiric) la efectul activității bacteriilor aparținând de exemplu tulpinilor Lactobacillus şi Bifidobacterium. Acestea sunt acizii care au un efect pozitiv asupra funcţionării organismului. Celulele epiteliale ale colonului obţin astfel energie, se reduce valoarea pH-ului, creşte absorbția de calciu, fier şi magneziu şi au un impact foarte pozitiv asupra metabolismului glucozei şi lipidelor în ficat. Proprietățile benefice și de vindecare ale probioticelor pot fi consultate aici.

Putem asigura prezența în intestin a probioticelor – lactobacteriilor utile, dacă consumăm zilnic produse lactate, cum ar fi iaurtul probiotic alb, granulele de brânză sau kefirul, sau chiar și varza acră nesterilizată. În cazul în care aceste produse nu sunt consumate zilnic, sau în anumite condiţii acute de sănătate (administrarea de antibiotice, diaree, inflamația intestinală etc.), un supliment alimentar foarte bun pentru completarea acestor bacterii benefice este Swiss Probiotix.

Programul Clean Inside programul de curățare internă

Condiția de bază a menţinerii sănătăţii colonului este prezenţa fibrelor solubile și nesolubile de înaltă calitate. Dacă reușim să obținem prin aceste substanţe curățarea colonului şi eliminarea blocajelor, depunerilor și paraziţilor, nu numai că se ameliorează simptomele constipației, ci în majoritatea cazurilor acestea dispar complet. Programul Clean Inside este un instrument ideal, care ne protejează împotriva diferitelor boli intestinale. Se recomandă şi este foarte utilă folosirea regulată a Programului Clean Inside și după terminarea curei de detoxifiere. Pe lângă faptul că acesta conţine psyllium, conţine și alte 15 fibre solubile și nesolubile din diferite plante medicinale.

De ce să folosim Programul Clean Inside:

  • facilitează eliminarea naturală a conținutului intestinal
  • inhibă în mod eficient formarea altor depuneri intestinale
  • oferă ameliorare în caz de constipaţie şi hemoroid
  • limitează formarea sacilor intestinali – a diverticulozei -
  • creşte senzația de sațietate, reduce necesitatea de a consuma alimente bogate în energie, facilitând astfel reducerea greutăţii corporale
  • protejează mucoasa intestinală de efectele de iritare a substanțelor toxice şi cancerigene
  • reduce riscul cancerului rectal și de colon.

Toți utilizatorii Programului Clean Inside sau putut convinge de faptul că acesta este cea mai eficientă și sigură soluție naturală pentru constipație.